Thailand

31 mei 2017 - Pai, Thailand

Sawadee kaa!

Een maandje geleden zijn we aangekomen in Bangkok en snel daarna zijn we door gegaan naar de eilanden van Thailand. Om de fullmoonparty mee te maken zijn we eerst naar Koh Phangan gegaan. Daar hebben we weer onze duitse vrienden, die we in vietnam hebben leren kennen, ontmoet. De fullmoonparty was een super leuk feest waar je je ogen uitkeek met alle vuurshows en onwijs zatte mensen. Verder hebben we hier rond gescooterd door de natuur en gechillt!
Hierna zijn we naar Koh Tao gevaren. Hier heeft Sanne 3 dagen gedoken en haar duikbrevet gehaald. En jawel op de laatste dag een whaleshark gezien, wat zo vet was !!
Noor heeft een dag gesnorkeld om het eiland en een super grote zeeschildpad gezien en haaitjes! Tussen de regenbuien door hebben we nog wat van het eiland gezien en natuurlijk wezen stappen op het strand!
Met de nachtboot zijn we naar Krabi gegaan. Wat best apart was want we lagen met 200 mensen in een grote zaal met stapelbedden.
In Krabi zaten we in een partyhostel waar elke avond leuke dingen werden georganiseerd. Helaas lag het team 'de pilskes' er na de eerste ronde van het bierpong toernooi al uit.. Wij hebben andere talenten.
Krabi viel een beetje tegen want het heeft alleen maar geregend. Noor en een van onze duitse vrienden wilden nog graag gaan duiken, maar helaas had Noor last van haar oor en is onze duitse vriend opgenomen in het ziekenhuis met dengue fever/knokkelkoorts. Met pijn in ons hart hebben we auf wieder schnitzel gezegd en zijn we vertrokken naar het noorden, Chiang Mai. Inmiddels is hij gelukkig het ziekenhuis uit! Aangezien Noor ziek was heeft Sanne de stad in haar eentje verkend op de fiets. We hadden hier een lekker zwembadje bij ons hotel! Ook hebben we hier een 2 daags tripje gedaan in de super mooie jungle. We hebben gelopen en geklommen door de jungle, olifanten gevoerd en geknuffeld, geslapen in een bamboo-hutje zonder elektriciteit en bereik. Onze toekomst is voorspeld door onze gids Ploi, wat zeer interessant was haha. En we hebben geraft over een mooie rivier door super groene natuur. In Chiang Mai hebben we bijna elke avond gegeten van de straat, overal wat proberen op de foodmarket!
Inmiddels zitten we in Pai, waar het helaas ook elke dag regent. Maar wat een prachtige natuur hier en een heel gezellig centrumpje! We hebben hier een spa-middagje gehad in de hotsprings, waar we een lekker moddermasker kregen van een thais mannetje. Hier hebben we ook een mega leuk bamboo-bruggetje ontdekt van wel 1 km lang door de rijstvelden van Pai. En weer geen andere toeristen te bekennen!
Thailand vonden we helaas een beetje tegenvallen. Dit komt vooral door het slechte weer en ook vinden we het jammer dat dit land zo verwesterlijkt is, in tegenstelling tot de andere landen die we gezien hebben. Daarom hebben we wel echt super veel zin om naar onze volgende bestemming te vliegen, namelijk Myanmar!
Voor Sanne gaan haar laatste 2 weken in van dit avondtuur. Noor gaat hierna haar broer en zus nog opzoeken in Colombia voor 3 weken!
We laten jullie weten hoe Myanmar was!!

Liefs van ons xxx

1. Miranda:
    31 mei 2017
    Nou, dat was weer een tof verhaal van alle dingen die jullie hebben gedaan en mee gemaakt. En die grote olifanten ...... en die sharkhaai!! Geweldig dames. Geniet er samen nog héél véél van want nu gaat het wel erg snel Sanne. Tot snel
  2. Tanja:
    geweldig verhaal!!:) xx
  3. Helma en Herman:
    31 mei 2017
    Mooi verhaal weer Sanne en Noor , en het einde van de reis komt dus nu in zicht nog een geweldige tijd gewenst in Myanmar maar veel mooier kan het bijna niet meer worden na alles wat jullie al gezien en gedaan hebben , gr van ons uit Herpen.
  4. Ellen:
    31 mei 2017
    Wow! Wederom zoveel mooie ervaringen opgedaan. Nog even genieten, maar fijn je weer in Herpencity te zien Sanne! Veel plezier nog! Xxxx
  5. Swaas:
    1 juni 2017
    Nou dames, leuk om weer van te horen wat jullie allemaal meemaken, geniet van jullie laatste weekjes vrijheid en ongedwongenheid..
    Ik ben bang dat het voor jullie heeeeeel lastig word om hier weer te wennen!
    Maar dat is zorg voor later
    Geniet x
  6. Aniek:
    2 juni 2017
    Leuk om te lezen, ik krijg er kriebels van! Leuke dingen hebben jullie gedaan :)
    Geniet er van nu het nog kan!

Liefs, Aniek