Noord India en Sri Lanka!

13 maart 2017 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Hallo allemaal! Namaste!

We hebben een tijdje niks van ons laten horen omdat we een drukke reisperiode hebben gehad maar hier zijn we weer. Onze reis in Noord India is begonnen in Jaisalmer, een klein stadje midden in een woestijn. Hier hebben we een super leuke kamelentocht gedaan, gekookt met de locals(chapatti en dahl), en geslapen onder een mega mooie sterrenhemel. Het was hier in de nacht onwijs koud waardoor we niet konden slapen. De volgende bestemming was Jodhpur wat ook wel de blauwe stad wordt genoemd. Hier hebben we geziplined rondom een mooi fort met uitzicht over de blauwe stad. Hierna zijn we naar Jaipur geweest. Niet alleen de stad hebben we bekeken maar ook werden we uitgenodigd voor Indiase bruiloft wat voor ons erg bijzonder was om te zien. Wat voor ons vooral apart was, is dat we de bruid zelf niet hebben gezien op het feest. Zij moest wachten in een hokje tot het feest afgelopen was om vervolgens een geweldige huwelijksnacht te hebben... In Agra hebben we de Taj Mahal bezocht, het eerste wereldwonder! Veel te toeristisch maar een mega indrukwekkend gebouw, om uren naar te kijken. Vervolgens zijn we naar Varanasi gegaan, dit is de stad die de meeste indruk op ons heeft gemaakt tot nu toe. Terwijl er aan de rand van de Ganges(heilige rivier) 10 lijken tegelijk worden gecremeerd, staat 5 meter verder een vrouw haar kleding te wassen en staan 10 meter verder mensen het 'heilige' water te drinken. Een paar uur lang hebben we met open mond staan kijken naar alle rituele, de crematies en alles er om heen. De as wordt vervolgens in de Ganges gegooid en wanneer je zwanger bent, een dier bent, heilig bent, een kind bent of een enge zieke hebt, dan word je zonder crematie met een steen aan je lichaam in het water gelegd. Verder hebben we vooral gekeken hoe de mensen druk bezig zijn met het geloof en hebben we een boottochtje gemaakt bij zonsopgang. Super mooi! Onze laatste bestemming was Gangtok, een grote stad aan de voet van de Himalaya!! Bij aankomst hebben we toch maar even een muts, dikke sokken en een veel te grote jas aangeschaft. We zijn naar een heel mooi meer geweest op 4 km hoogte en maar 15 km verwijderd van de Chineese grens. Hierna hebben we een tweedaagse trip gemaakt naar Lachung en Yumthang, 2 kleine dorpjes midden in de Himalaya! De weg naar boven was hobbelig en eng maar het uitzicht was sprookjesachtig! We stonden in de sneeuw tussen hoge gletsjers. Heel gaaf!! Na een aantal dagen kou in Gangtok waren we ook wel klaar met India. De mensen in Gangtok waren niet vriendelijk en niet echt slim. Dit leverde veel frustraties op... Het was tijd voor SRI LANKA! 6 weken hebben we uitgekeken naar het dragen van korte broekjes en zonnen en zwemmen in de zee. Aangekomen in Sri Lanka waren we erg blij met het strand, de cocktails, het vlees en de toeristen om ons heen. De afgelopen dagen hebben we in Hikkaduwa lekker gechilld, cocktails gedronken, gesurft, gesnorkeld met enorme zeeschildpadden, tussen de koraalhaaitjes gelopen, in een waterval gezwommen en een jungle tochtje gemaakt(op slippers, niet aan te raden). Hier hebben we wilde apen, een kameleon, grote vleermuizen  en zeearenden gezien. Om Noor haar 22ste verjaardag goed te vieren zijn we met de surfdudes gaan stappen waar bongo werd getrommeld om 00:00 uur!! Onze tuktuk chauffeur had verse vis gehaald zodat we bij zijn gezin thuis konden barbecuen. Noor had hele lieve kadootjes gekregen van het gezin en ze deden erg hun best om er een fantastische avond van te maken! Dit is ook zeker gelukt! Inmiddels zijn we aangekomen in Nuwara Eliya, een klein plaatjes tussen de mooie natuur en theeplantages. Helaas is het hier wel een beetje koud (17 graden), dus waarschijnlijk gaan we snel weer naar de warmte toe! Sri Lanka heeft een prachtige natuur, coole dieren en hele lieve mensen! We vermaken ons hier prima en we weten nog niet wat onze bestemming hierna zal zijn. We zijn benieuwd naar wat ons te wachten staat!

Tot snel!! Dikke kus en knuffel uit Sri Lanka!

1. Miranda:
    12 maart 2017
    Weer een prachtig verhaal, en wat hebben jullie weer veel gedaan en mee gemaakt. Wat een ervaringen. Ik zeg; goed bezig zó doorgaan. En Noor wat kun je toch boeiend schrijven Ga door met genieten. Groetjes uit Herpen
  2. Miep:
    12 maart 2017
    wat zijn er toch veel mooie plekken op aarde en kleurrijke mannen niet te vergeten.!!!
    Ik kan het me ook helemaal voorstellen, hoe jullie van de ene verbazing in de andere vallen. Jullie komen in zoveel verschillende , onbekende situaties terecht. Leuk om weer te lezen.Lieve groet uit Breda.
  3. Marleen v.d. Heijden:
    12 maart 2017
    geweldig, wat een avonturen, en prachtige foto's
  4. Swaas:
    13 maart 2017
    Super meiden! Mooi om jullie ervaringen te lezen , die overigens boeiend zijn beschreven Geniet van alles wat op jullie pad komt!!
    Reis ze x
  5. Roos:
    ZO LEUK!!!!!
  6. Helma en Herman:
    13 maart 2017
    Mooi Sanne en Noor, wat geweldig allemaal wat een ervaring !!!
    Heerlijk om te lezen , mooie foto s ook , nog een heel fijne tijd gewenst groetjes uit Herpen van Herman en Helma.
  7. Ellen:
    14 maart 2017
    Wow! Wat een belevenissen weer! En tussen de zeeschildpadden snorkelen...wat bijzonder!

Geniet er van! Liefs xx
  8. Jolanda:
    15 maart 2017
    Nou Sanne, dat is een heel verhaal.
    Wel mooi om te lezen wat jij en Noor samen meemaken. En je bent er nog lang niet, jullie gaan nog een mooie tijd tegemoet.
    Geniet van de reis, dan doen wij dat wel van de mooie foto's die je plaatst op internet want daar ben ik wel jaloers op.
    Groetjes uit Herpen.
  9. Jan en Leen:
    15 maart 2017
    Hoi Dames.Wat een mooi verhaal.Aan deze tijd denken jullie later ook noch vaak terug.Geniet ervan.Groetjes Jan en Leen
  10. Loes:
    19 maart 2017
    Dames wat een geweldig verhaal! Heerlijk die variatie in jullie reis..! Van cultuur naar natuur van arm tot luxe! Geniet ervan XXX Loes en Bart