Sri Lanka !

Hallootjes !

We zitten nu op het vliegveld om van Sri Lanka naar onze volgende bestemming.. Vietnam te vliegen! De afgelopen tijd hebben we enorm veel leuke dingen gedaan en gezien in Sri Lanka. Na Nuwara Eliya, waar we in ons vorige verhaal mee zijn geëindigd, zijn we naar de Adams Peak gegaan. Om 2:30 's nachts begonnen we onze klim naar boven, vol goede moed! De goede moed die we hadden, was na een half uur al in de schoenen gezakt.. Zwetend beklommen we de steile, 6442 ongelijke trapjes. Na 3 uur zwoegen bereikten we de top, met een super mooi uitzicht! Met trillende beetjes liepen we weer naar beneden. Een hele coole ervaring en overwinning, maar nooit meer voor ons!
Een van de plekjes waar we nog zijn geweest is Dambana, een klein dorpje midden in de jungle waar nog echt jagers wonen. Een van de mannen heeft ons laten zien hoe hij met pijl en boog schoot. Ook mochten wij gelukskonten, het opperhoofd van de stam ontmoeten. Deze man was ook meteen de medicijnman. Hij had allemaal sapjes en prutjes gebrouwen en in lege drankflessen gedaan. Super interessant om te zien hoe deze mensen leven!
In Polonnaruwa hebben we een hele vette olifanten safari gedaan! De hele tocht lang zijn we flink heen en weer gestuiterd, maar we hebben wel ongeveer 70 olifanten gezien !!
In Nilaveli, ook wel jungle beach genoemd, hebben we 5 uur in een mini-bootje gezeten op zoek naar blauwe vinvissen. Noor hing misselijk over de rand, terwijl de dolfijnen om ons heen sprongen! Ook hebben we echte vliegende vissen gezien! Helaas waren de vinvissen vandaag nergens te bekennen..
De laatste paar nachtjes hebben we in een rieten hutje op het strand geslapen! Hier hebben we lekker niks gedaan en (iets te) veel cocktails gedronken. Met onze zelf gevonden schelpen hebben we met de jongens van de guesthouse kettingen gemaakt. Dit standplaatsje was de ultieme chillplek! Een wit strand, geen toeristen, lekker eten, lekkere muziek en een goede sfeer! Als afsluiter zijn we op de Pidurangala rots geklommen om zo het super mooie uitzicht op de Lionrock te zien!
Het plan was om naar Myanmar te gaan na Sri Lanka alleen waren opeens de tickets heel duur. Na een paar minuten overleg hadden we besloten om naar Vietnam te gaan! We hebben op internet al het een en ander opgezocht over wat we willen gaan zien en hebben heel veel zin om Vietnam te ontdekken!

Jullie horen binnenkort het een en ander over Vietnam! We gaan nu het vliegtuig in....
Groetjes!!! Xxx

1. Miranda:
    30 maart 2017
    Alweer een prachtig verhaal dames, en dan zóveel trappen op en schibbelend weer naar beneden Ik doe 't niet na. Ook nog de jungle in! en in 'n bootje rond dobberen Kun je beter 'n cocktailbar veel drinken Haha. Maar jullie maken in elk geval 'wat mee" En nu op naar Viëtnam kijken wat daar weer voor spannends te beleven valt! We zullen 't zien en lezen. Hele fijne tijd daaro en we kunnen 't niet vaak genoeg zeggen " geniet ervan" samen. ☀️
  2. Jolanda:
    30 maart 2017
    Hallo dames weer een heel leuk verhaal.
    Alweer veel beleefd.Jullie zullen Vietnam ook wel heel mooi vinden.Dat vonden Ellen en Aniek in ieder geval ook.
    Veel plezier daar en we lezen het wel weer een keertje hoe het daar was.Groetjes Jolanda
  3. Helma en Herman:
    31 maart 2017
    Heerlijk om te lezen wat jullie doen en meemaken .
    En nu Vietnam , ik ben er nooit geweest maar over wat ik gelezen heb moet het ook erg mooi zijn .
    Een heel fijne tijd gewenst daar , gelukkig hebben wij hier vandaag ook het Gr tot het volgende reisverslag!!!!
  4. Ellen roest:
    7 april 2017
    Hee Sanne en vrienin!! Ik lag een beetje achter met jullie verhalen, maar ben nu weer bij Wat een mooie verhalen schrijven jullie! Jullie maken me jaloers haha. En dan vooral met die mooie fotos! Ben erg benieuwd hoe het jullie in Vietnam gaat! Heel veel plezier nog samen xx Ellen en de groetjes van oma. Die vind de verhalen en de fotos ook heel mooi, moest ik jullie ff mededelen xx